RSS

20 de març 2011

El meu món

Amb aquesta tercera tasca que ens han demanat a l’assignatura L20, he pogut fer allò que més m’agrada que és la fotografia.
Encara que m’agrada la fotografia, mai m’havia plantejat el fer-me un comte al flickr...Al investigar un comte com funciona he pogut veure que molta gent és la que utilitza aquestes fonts per a pujar les seues imatges i a més per a fer unes xicotetes descripcions d’allò que pugen. El que més m’ha costat d’aquesta tasca és el incloure el pas de imatges, mai ho havia posat i no tenia ni idea per on començar, amb l’ajuda de la meua germana he trobat SLIDE, que es tracta d’una pagina, on pot fer presentacions d’imatges, vídeos d’una manera gratuïta i és molt fàcil.
En conclusió puc dir que aquesta tasca, a sigut la més costosa per falta de temps, però per a mi a segut molt enriquidora, m’ha fet plantejar-me de tot allò tan especial que tinc al meu “món".











He posat aquestes dues maneres de presentacions de fotografies, perquè des de un primer moment no sabia molt be com fer-ho des de flickr, i ho havia fet mitjançant una pàgina en la qual  havia quedat molt apanyat. Així que ara que he trobat com fer-ho, me pareix interessant tindre aquestes dues maneres de veure-ho.


8 de març 2011

Importància de les noves tecnologies a l'aula d'infantil

Com a segon tasca de l’assignatura per a la que he creat aquest bloc, se’ns a demanat extraure conclusions a partir del currículum d’infantil, de la importància de les noves tecnologies en la nostra futura feina.
A continuació exposaré aquelles idees que consideren que demostren al currículum la importància de les TIC en educació infantil:
*    Al currículum es parla de les TIC en les seues tres àrees. En les dues primeres ( Coneixement de si mateixa i autonomia personal i Coneixement del medi físic, natural, social i cultural) s’exposa el mateix, que les TIC són de molt profit per als xiquets i xiquetes d’infantil ja que les utilitzarem com a un bon recurs didàctic i deuen de mirar la seua projecció cap al futur.
*      A la tercera de les àrees és la que fa referència als llenguatges: comunicació i representació, per lo tant en aquesta es parla molt més de les noves tecnologies i la seua utilitat, introduint en aquest cas  que els mitjans de comunicació i les tecnologies de la informació modifiquen contínuament la concepció reduïda de l’entorn pròxim com a font d’aprenentatge ampliant els seus coneixements del món.
*      Les TIC són una ferramenta mitjançant la quals els nens poden descobrir elements físics, naturals, socials i culturals aquesta forma serà més motivadora per als nens, ja que trenca els esquemes tradicionals de ensenyament a l’aula.
*      Amb d’introducció de les noves tecnologies a l’aula els nens i les nenes tindran l’oportunitat de conèixer una nova forma de comunicar-se.
*      També són una tasca important per a aprendre a aprendre.
Conclusions que puc traure a partir de la lectura del currículum, de haver llegit articles relacionats amb les TIC, webs, vídeos i blocs puc extraure algunes conclusions. Actualment vivim en una societat que les noves tecnologies són part de nosaltres, no m’imagine el no poder disposar del meu ordinador particular, ni poder estar connectada a la xarxa diàriament. Com a futura mestra i tal com he pogut contemplar al currículum, al igual que ara les tinc presents,les deure incluir en la meua aula, ja que son un eina crec que indispensable per a un mestre. Gracies a elles podem disposar de recursos,jocs,activitats,vídeos,llibres interactius,materials,etc al nostre alcans i simplement fent una xicoteta ullada per la xarxa.
Les noves tecnologies són relativament actuals, per lo tant moltes mestres que exercien la seua professió des de fa molts anys, no entenen o no volen entendre aquest nou BOOM que els assola, però es deuen de modernitzar i fer-li’n vore que tenen tot un món de novetats i de materials molt bons per a l’aula per als seus alumnes.
Fins ara he estat parlant de la gran oportunitat i lo afortunades que som les futures mestres per la quantitat de coses que ens aporten les TIC. Però i els xiquets?quines avantatges tenen per ells? Que li pot aportar a un nen?. Els xiquets estan acostumats a tindre un paper i un llapis i tindre que fer la seua feina sobre aquest, si nosaltres li donem un altra manera de treball que no inclosa aquests dos, el xiquet es motivarà més,veurà en la novetat la finestra cap una manera d’aprendre novedosa i tindra més ganes per tant, d’aprendre.

Vos recomane mirar aquestes webs:

Belén Tudón

3 de març 2011

Vols ser amic meu?


Fa aproximadament una setmana em vaig fer el meu primer compte de twitter, al principi no sabia  molt be com anava, i no li veia cap funcionalitat. Ara puc dir que gracies a ell he pogut contactar amb una personeta que té moltes ganes de treballar i que ha realitzat un magnífic treball sobre les xarxes socials. A continuació tenim una xicoteta entrevista a Marta Torner estudiant de segon de Batxillerat.  També vos deixe l’enllaç on podeu trobar el seu treball, no dubteu en fer-li una llegideta.
Nom: Marta
Cognoms: Torner
Edat: 18
Població: Tordera
Estudis: segon de batxillerat
Quina era l’assignatura que va promulgar aquest treball? A Catalunya tenim una assignatura que es titula així, “Treball de Recerca”, i que consisteix en fer un treball amb una sèrie de característiques per promulgar la recerca... i és necessari aprovar-lo per aprovar el Batxillerat. Al final, aquesta assignatura compta un 10% de la nota total de Batxillerat... (si fas un treball decent acostuma a pujar la mitja tot sigui dit^^)
Et demanaven que fora eixe el tema? i si no es així perquè el vares escollir? El tema del Treball de Recerca sempre és lliure, encara que et recomanen que el relacionis amb la teva modalitat de Batxillerat (artístic, humanístic, social, tecnològic, científic...). A mi, com que m’agrada una mica tot, em va ser difícil triar un tema... Cada àrea donava propostes, tot i que podies proposar un tema a part i si te l’acceptaven endavant. A partir d’una idea des de l’àrea de filosofia i sociologia vaig començar a pensar en el meu treball. Havia de ser quelcom en el que m’impliqués i les xarxes socials eren perfectes... :-)
Com el vares plantejar? Els inicis són el més difícil... no sabia on buscar informació, cap a on encarar-lo... estava perduda. Vaig fer una pluja d’idees inicial amb coses que no es podien ometre i que hi havien de ser, amb possibles idees experimentals, per a partir d’aquí començar a treballar, creant una enquesta... Vaig començar a buscar coses que em duien a altres coses que també trobava interessants i que em feien pensar en altres temes que també creia importants... una cadena! al final vaig haver de parar perquè ja em passava de les dimensions establertes...
L’assignatura demanava un treball tan extens o va ser decisió teua fer un treball de aquesta extensió? Un Treball de Recerca acostuma a tenir unes 60 pàgines de treball més els annexos (les pàgines que siguin necessàries amb informacions rellevants utilitzades en la confecció del treball). Jo em vaig passar una mica sí...
A classe Jordi ens va comentar que et vares fer una identitat falsa. En pots comptar açò millor? Es pot llegir la crònica de l’experiment als annexos (III) del Treball, cap al final de tot, on explico com i què vaig aconseguir en dos dies. A grans trets la idea era crear un compte que ningú coneixia i observar les reaccions de la gent... per sorpresa meva fins a un 87% eren amics meus al cap de dos dies i fins a un 94% de la gent va interactuar amb mi, de manera que em va ser molt fàcil accedir a informacions personals.
Pense que per a un 10% que val aquest treball, has fet una feina que val més que això. Comparteixes açò? Són hores dedicades que aquí dediquem mentre a altres comunitats estan preparant-se per la selectivitat. Amb això no vull dir que hagi de valdre més o menys que el 10% que val, sinó que s’hauria de fer a tot arreu igual o no fer-se. Les demandes i el currículum de batxillerat de fet són uns, i tampoc cal donar més importància a un treball perquè no és realment una assignatura pròpiament dita. Tot i això reconec que a la meva escola potser li donen més importància de la que té (fins i tot anem a un teatre amb públic a exposar-lo, mentre a moltes escoles ho fan només amb el tribunal a les mateixes aules). En resum, que no sé ben bé si hauria de valdre més del 10%... però després de tot jo votaria que no...
Eres molt jove encara i ja has fet un treball tan excel·lent, no vuic ni pensar quan tingues uns quants anys més. A que et vols dedicar? Merci... m’ha costat molt arribar a aquesta conclusió, i després de disputes i baralles familiars perquè segueixi el negoci de casa crec que sé el que vull fer: publicitat i relacions públiques. Tot i això encara em queden uns mesos per decidir...
Et desitge el millor en els teus anys futurs. Aquest es tracta d’un bloc destinat a les noves tecnologies voldries afegir alguna cosa més? no res :-) que moltes gràcies per fer-me aquesta entrevista guapa i que m’alegro molt que us hagi agradat la feina que he fet... per altra banda encara que jo no crec que sigui profe animar-vos a vosaltres que ho sereu a fer ús de tot això perquè és genial i ho sabeu...  :-)

Gràcies.
http://www.scribd.com/doc/49633038/Vols-ser-amic-meu-Estudi-sobre-les-xarxes-socials-a-Internet-i-com-han-canviat-la-nostra-manera-de-comunicar-nos#source:facebook

Belén Tudón

2 de març 2011

El meu amic Elmer

Fa aproximadament un any i gràcies  la meua germana ( per cert mestra) vaig topetar amb un animalet que portava darrere seu una gran història. Aquest era un elefant de colors i la seua vida era tan interessant que en vaig posar mans a l’obra i vaig realitzar un projecte de escola d’estiu basat amb el seu llibre i els valors que Elmer volia fer-nos aprendre.
Va ser a l’assignatura de Música on vaig tindre l’oportunitat de donar a coneixer a les meues companyes el meu amic Elmer i la seua gran història, quan estes varen comprendre i varen llegir el missatge del conte es quedaren meravellades igual que em va ocorrir a mi.  En aquell moment es posaren mans a l’obra i varen confeccionar entre totes un projecte basat a partir de Elmer, varem realitzar activitats de tot tipus: rítmiques,vocals, instrumentals,etc...però sempre intentant fomentar el missatge que Elmer volia fer-nos saber.

Ací vos deixe el enllaç on podreu veure amb el conte i també el vídeo. Espere que vos agrade igual o més que a mi.





ES LA DIFERÈNCIA EL QUE ENS FA UNICS :)

Belén Tudón